امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۵/۰۵- ۱۷:۱۷ - مشاهده: ۱۴۰

غنا دومین کشور غرب آفریقا در جذب سرمایه مستقیم خارجی(FDI)؛

بنا بر گزارش روز چهارشنبه مورخ 27 جولای روزنامه Ghanaian Times با استناد به گزارش سال 2022 سرمایه جهانی، میزان ورود سرمایه مستقیم خارجی (FDI) به غنا در سال 2021 با رشد 39درصدی به 2.6 میلیارد دلار رسید. این افزایش ورود سرمایه خارجی، غنا را در زمینه جذب سرمایه مستقیم خارجی در جایگاه دوم منطقه غرب آفریقا و هفتم قاره آفریقا قرار داد.

بنا بر گزارش روز چهارشنبه مورخ 27 جولای روزنامه  Ghanaian Times با استناد به گزارش سال 2022 سرمایه جهانی، میزان ورود سرمایه مستقیم خارجی (FDI) به غنا در سال 2021 با رشد 39درصدی به 2.6 میلیارد دلار رسید. این افزایش ورود سرمایه خارجی، غنا را در زمینه جذب سرمایه مستقیم خارجی در جایگاه دوم منطقه غرب آفریقا و هفتم قاره آفریقا قرار داد. رشد ورود سرمایه مستقیم خارجی به غنا به برخی از پروژه‌های مهم صنایع استخراجی همچون ساخت تاسیسات استخراج طلا توسط شرکت نیومونت به ارزش 850 میلیون دلار و ساخت کارخانه سیمان توسط شرکت سیمنتد افریکا به ارزش 436 میلیون دلار مربوط می‌باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت غنا در اینباره اظهار داشت: ((غنا از یک شهرت خوب جهانی برخوردار است و به عنوان میزبان سازمان منطقه تجارت آزاد قاره ای آفریقایی فرصت های قابل توجهی را برای تجارت و کسب و کار در بازار آفریقا فراهم نموده است. از طرف دیگر فضای دموکراتیک حاکم بر غنا به همراه سیاست های هوشمندانه حوزه کسب و کار مانند ((دستورکار 10 ماده ای صنعتی سازی)) غنا را به مقصد مناسبی برای آن دسته از سرمایه گذارانی تبدیل کرد که به دنبال ثبات و پویایی اقتصادی جهت رشد سرمایه و موفقیت در کار خود می‌باشند، لذا علیرغم مشکلات اقتصادی موجود سرمایه گذاران همچنان به غنا به عنوان یک مقصد مطلوب می نگرند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما