امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۲۲- ۱۶:۴۹ - مشاهده: ۱۱۳

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اکرا در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

رژیم تجاوز گر اسرائیل در ادامه جنایات خویش، عصر روز دوشنبه مورخ 13 فروردین ماه 1403، بخش کنسولی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را با استفاده از 6 موشک شلیک شده از هواپیماهای F35 خویش از فراز منطقه مرزی جولان اشغالی، مورد هدف قرار داد.

متأسفانه در این حمله هدفمند به یک مکان شناخته شده دیپلماتیک، تعداد 7 تن از مستشاران نظامی‌ ضد تروریسم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. این افراد که دارای مصونیت دیپلماتیک بوده و به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور داشتند به منظور صرف افطار ماه مبارک رمضان در این ساختمان حاضر شده بودند.

همچنین در اثر این حمله، شش نفر از اتباع و شهروندان غیر نظامی سوریه ای شامل: یک مادر و فرزند که مالک و ساکن ساختمان بودند در این حادثه به شهادت رسیدند.

بی شک این حمله نفرت ‌انگیز، ضمن نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشور سوریه، نه تنها باعث نقض مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک و مغایر با مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین، کنوانسیون ۱۹۷۳ پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت جامعه بین المللی از جمله دیپلمات ها و منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، بلکه گویای استیصال، درماندگی و سرگردانی رژیم صهیونیستی در نتیجه شکست های پی در پی نظامی، سیاسی و اخلاقی در نوار غزه پس از شش ماه جنگ ظالمانه و جنایتکارانه بدون کسب هرگونه پیروزی در برابر جریان‌های مقاومت و ملت صبور و مقاوم فلسطین است و از این رو انتظار می‌رود که این تعرض شنیع و خلاف حقوق بین ‌الملل، از سوی دولت ها و مجامع بین ‌المللی شدیداً محکوم گردد.

رژیم صهیونیستی ثابت نموده است که برای تحقق رویای اشغال کامل فلسطین، از هیچ جنایتی فروگذار نیست و نسل ‌کشی بیش از 33 هزار انسان از جمله حدود 15 هزار زن و کودک، حمله به امداد رسانان بین‌ المللی و حمله به اماکن دیپلماتیک بخشی از این جنایت است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به جامعه بین ‌المللی، نسبت به فعالیت های ماجراجویانه رژیم جعلی اسرائیل از جمله حمله جنایتکارانه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، چنین اقداماتی را زمینه ‌ساز گسترش تنش در منطقه و خارج از جغرافیای فلسطین اشغالی ارزیابی نموده و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن بر دوش این رژیم و حامیان آن خواهد بود.

از این رو، جمهوری اسلامی ایران حقوق مشروع و ذاتی خود را برای انجام اقدامات متقابل مطابق با قوانین و مقررات بین المللی محفوظ دانسته و پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، کاملاً مقتدرانه و مبتنی بر حکمت و درایت خواهد بود و رژیم متجاوز و مفلوک صهیونیستی را از جنایت جدید خود پشیمان خواهد کرد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما